ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 山陽小野田市立山口東京理科大学紀要
  2. 第7号
  1. 資源タイプ
  2. 紀要

Which is Better for Motivation, Quizlet or Quizizz?

https://socu.repo.nii.ac.jp/records/2000079
https://socu.repo.nii.ac.jp/records/2000079
173e2ebb-9e5c-443f-86fc-951dbd8a53dc
名前 / ファイル ライセンス アクション
SU10007000001.pdf SU10007000001.pdf (2.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-31
タイトル
タイトル Which is Better for Motivation, Quizlet or Quizizz?
言語 en
著者 マレル, ハドソン

× マレル, ハドソン

ja-Kana マレル, ハドソン

en Murrell , Hudson

ja kakenhi 山陽小野田市立山口東京理科大学 25503

Search repository
佐藤, 友映

× 佐藤, 友映

ja 佐藤, 友映

en Sato, Tomoe

Search repository
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 online software
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 computer assisted language learning
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Quizizz
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Quizlet
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Motivation
主題
言語 ja-Kana
主題Scheme Other
主題 オンラインソフト
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 コンピュータ支援型言語学習
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Quizizz
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Quizlet
主題
言語 ja-Kana
主題Scheme Other
主題 モチベーション
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to gain insight about students’ motivations on vocabulary study between two educational online applications: Quizlet and Quizizz. Quizlet is known as an effective vocabulary study tool as students can study vocabulary whenever and wherever they desire. Quizizz offers a similar feature in which the instructor provides the quiz set as an assignment, and students can learn vocabulary by playing games whenever and wherever they desire. The students were given the Quizlet study set links or the Quizizz assignment links each week to help them learn new vocabulary. We (teachers) used the full paid versions of both types of software, which provide different types of study activities for the students. We used each software tool for a total of six weeks (3 Quizlet, 3 Quizizz, 3 Quizlet, 3 Quizizz) with first year students at universities in Yamaguchi and Yokohama. The data on their motivation was collected using two surveys (pre-semester and post-semester). This is because we were concerned with students’ motivation and willingness to study, not only about the statistical results of vocabulary gains. We also discuss which types of activities when using the software (multiple choice, matching, flashcards) the students preferred. Although there were limited numbers of previous studies addressing multiple-choice vocabulary learning, a few talked about its efficacy. In this paper, after a brief review of the literature, we will present our results.
言語 en
出版者
出版者 山陽小野田市立山口東京理科大学
言語 ja
出版者
出版者 Sanyo-Onoda City University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 ja : 山陽小野田市立山口東京理科大学紀要
en : Bulletin of Sanyo-Onoda City University

号 7, p. 1-11, 発行日 2023-03-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-07 07:13:58.105434
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3